Gempa sebagai tanda Imam Mahdi dan kiamat

Akhir-akhir ini kita rasakan gempa bumi & bencana alam sering sekali terjadi di seluruh dunia, termasuk di Indonesia. Kalau mau menghitung, bisa dicek ke http://earthquake.usgs.gov/, situs ini punya rekaman gempa di seluruh dunia. Untuk ringkasnya, ini ada pendapat seorang ahli ilmu kebumian (geofisika):

However, “relative to the 20-year period from the mid-1970s to the mid 1990s, the Earth has been more active over the past 15 or so years,” said Stephen S. Gao, a geophysicist at Missouri University of Science and Technology. “We still do not know the reason for this yet. Could simply be the natural temporal variation of the stress field in the earth’s lithosphere.” (The lithosphere is the outer solid part of the Earth.)

Sumber: http://www.msnbc.msn.com/id/35618526/ns/technology_and_science-science/

Gempa-gempa ini bisa jadi tanda adanya Imam Mahdi, sedangkan Imam Mahdi ini tanda sebelum adanya kiamat. Untuk itu saya pakai rujukan hadis:

 “Aku kabarkan berita gembira mengenai Al-Mahdi yang diutus Allah ke tengah ummatku ketika banyak terjadi perselisihan antar-manusia dan gempa-gempa.  Maka ia akan memenuhi bumi dengan keadilan dan kejujuran sebagaimana sebelumnya dipenuhi dengan kesewenang-wenangan dan kezaliman.” (HR Ahmad)

Dalam hadis di atas disebutkan gempa sebagai pertanda adanya Imam Mahdi. Sedangkan datangnya Imam Mahdi ini adalah tanda sebelum adanya kiamat:

 “Andaikan dunia tinggal sehari sungguh Allah akan panjangkan hari tersebut sehingga diutus padanya seorang lelaki dari ahli baitku namanya serupa namaku dan nama ayahnya serupa nama ayahku. Ia akan penuhi bumi dengan kejujuran dan keadilan sebagaimana sebelumnya dipenuhi dengan kezaliman dan penganiayaan.”(HR Abu Dawud)

Sumber: http://www.eramuslim.com/suara-langit/kehidupan-sejati/perselisihan-gempa-tanda-tanda-kiamat-dan-kehadiran-imam-mahdi.htm

Jadi nampaknya kiamat nggak deket-deket amat, tapi kemungkinan juga nggak lama-lama amat🙂 Bagi yang mau siap-siap dari sekarang ya bagus juga kan, toh kita manusia ini kan bisa mati kapan saja, di mana saja tanpa kita dapat menduga sebelumnya.

Nah, tentang heboh kiamat 2012, yang saya tahu 2012 itu diprediksi matahari akan masuk ke siklus maksimumnya. Diduga siklus maksimum itu akan mempengaruhi bumi. Buat yang penasaran bisa baca di sini: http://2012wiki.com/index.php?title=Solar_Maximum . Bagi orang elektro, efek yang muncul antara lain radiasi elektromagnetik yang dapat mengganggu satelit & mengganggu jalur transmisi daya. Nampaknya siap–siap aja satelit mati, listrik mati, dsb

8 thoughts on “Gempa sebagai tanda Imam Mahdi dan kiamat

  1. semoga ALLAH mempercepat kedatangan beliau
    amin..

    Allahumma shalli ‘ala Muhammad wa ‘ali Muhammad..

  2. Asalamualaikum Saudari Milta
    Kejadian gempabumi memang ada kaitannya dengan kedatangan “Ratu Adil”.Kesemua kejadian adalah menjadi tanda bagi mereka yang berfikir.Bermula dengan Tsunami di Acheh kemudian diikuti dengan beberapa gempa di Indonesia dan persekitaran dan begitu juga dengan kejadian gempa yang besar di Acheh baru-baru ini,kejadian the “smiling moon” dan juga meletus gunung berapi di Iceland.Perlu diingatkan bahawa zaman sekarang, kuasanya “wang” yang merupakan kuasa dalam menyelesaikan kebanyakkan masalah kemiskinan di dunia.Jadi mengikut prediction dari kitab jawa “Joyo Boyo”, Ratu Adil akan datang dengan kewangan yang banyak yang dapat mengatasi semua masalah manusia di dunia di samping mengujudkan keadilan dan kebenaran dengan menyatukan keempat kitab iaitu Taurat, Zabur, Injil dan Quran. Dengan penyatuan ini hampir 90% rakyat dunia ini akan mendapatkan ISLAM yang sebenarnya.Sebab itu sekarang ini dari ekonomi global, barat sudah mengalami kemelesetan dan kesemuanya akan berpindah ke Timur(Nusantara atau apa yang di sebut sebagai”Sundaland” atau the Lost City(Kumarikandam).Pernah di sebut akan ujud suatu bangsa di sebelah timur yang akan memerintah dunia di akhir zaman.
    Bilakah bermulanya the world financial system?Sebenarnya the world financial system bermula dengan jumlah emas(gold) yang banyak dari 125 javanese kings dan yang terakhir Raden Mas Ki Asmoro wijoyo.Dengan jumlah emas tersebut dan di ketuai oleh Maharaja Jepun Hirohito, maka bermulalah satu akaun yang bernama “International Combined Collateral Account” dan seterus nya dimanage oleh World Bank, U.S. federal Reserve, IMF dan seterusnya beberapa bank komersial yang besar seperti UBS, HSBC, CITIBANK dan seterusnya.Sebab itu Bung Sukarnaoe( sebagai trustee bagi raja-raja jawa) telah menandatangani perjanjian dengan Presiden John F kennedy utk pihak Amerika mengeluarkan wang untuk projek Apollo suatu ketika dulu.Bung Sukarnoe hanya sebagai trustee cuma dapat memperolehi 2.5% dari jumlah yang di keluarkan.Pemiliknya masih 125 raja-raja java dan ini merupakan kebenaran dan bukan mitos dan perjanjiannya Indonesia akan kembali kepada sistem monarki menjelang tahun 2012.Sekarang ini terdapat hampir 70 orang kerabat keraton’raja yang berada di Eropah dan Amerika Syarikat menunggu saat pembubaran republik sebab dengan pembubaran tersebut maka akan diperuntukaan sejumlah USD117Trillion untuk pembangunan seluruh Indonesia.Sebab itu walau apapun kejadian, seperti “bali Bombing”, kerajaan Amerika tidak berani mengenakan sebarang sekatan ekonomi ke atas Indonesia tidak seperti yang seringkali berlaku di negara-negara Arab. Infact, setiap Presiden Amerika yang baru akan melawat Indonesia seperti yang akan di lakukan oleh Barack Obama tidak lama lagi.
    Persoalannya, siapakah ” Ratu Adil ” yang di nanti-nantikan selama ini? Persoalannya kenapa apabila setiap negara meminjam dari “Royal Assets” untuk mencetak wang, terpaksa membayar interests sejumalh 6% setahun ke dalam akaun “KAMAL ASHNAWI”.Persoalannya “KAMAL ASHNAWI” seorang berbangsa Melayu dan berpaspot Netherland pernah di kunjungi oleh Pak Gus Dur dan Sheikh Abdul Ghafur(Ketua Pesantren Indonesia) suatu masa dulu pada thaun 2008.Kebenaranya, “KAMAL ASHNAWI” ini merupakan pewaris terakhir bagi kesemua harta-harta ini dan menggunakan gelaran”RADEN MAS PRABHU GUSTI AGUNG KI ASMORO WIJOYO”.
    Semua yang tertulis di atas merupakan kebenaran semata-mata, saudarr-saudari yang di kasih boleh selidiki melalui rakan-rakan di dalam sistem perbankan, pak Kiai yang hebat dari ilmu hakikat dan makrifatnya dan juga ahli-ahli sejarah yang tahu tentang sistem perbankan dunia.
    Mungkin tulisan saya ini berkisar kepada tanda gempa yang besar berskal 7.3 richter scale di Acheh bulan Mei baru-naru ini kerana di janka kerajaan beraja yang pertama yang akan bermula di tahun 2012 ialah Acheh(serambi Mekah) dan diikuti dengan jajahan-jajahan yang lain.
    Wassalam

  3. LET’S ONE WORLD

    1. Katakanlah: “Dia-lah Allah, yang Maha Esa.

    Aku sampaikan kepada semua manusia dimuka bumi ini untuk berTuhankan kepada DIA yang tak seumpama dengan segala sesuatu. DIA tidak bisa dipelajari dengan pengetahuan kata-kata tulisan, kata-kata ucapan, kata-kata fikiran, kata-kata rasa. DIA tidak terjangkau oleh sesuatu karena Dia bukan sesuatu.

    Allah adalah nama bagi manusia dimuka bumi ini untuk menyatakan si DIA sebagai Tuhan semesta alam. Allah adalah defenisi dari Tuhan yang sudah dikenal dengan pengetahuan lisan, tulisan, akal, dan rasa. Maka segala sebutan. bilangan, nama, adalah nama Allah.

    Kemana saja wajah engkau palingkan, baik wajah lisan, tulisan, akal, rasa, disanalah wajah Allah. Semua manusia dimuka bumi ini, baik yang mengaku berTuhan atau tak berTuhan, sadar atau tidak, mereka sedang berhadapan dengan si DIA yang tidak ada seumpamanya, sebandingnya, setaranya, semisalnya, tidak ada duanya.

    Sehingga muncullah perkataan “TIDAK ADA TUHAN MELAINKAN ALLAH”. Nama apapun yang kamu beri untuk menyatakan Tuhanmu, aku selaku penyampai Salam dari Tuhan menyebut dengan satu nama yakni: “ALLAH”.

    Dan aku berharap kamu sekaliannya setuju dengan sebutanku ini dengan meninggalkan segala perbedaan antara aku dan kamu.

    dari itu wahai sekalian umat manusia yang ada dimuka bumi ini aku sampaikan salam dari Tuhanku, yang juga Tuhanmu, Tuhan kita semua: “QUL HUWA ALLAHU AHAD” = “KATAKAN, DIA ALLAH ESA”.

    Dengan sampai(balig)nya salam dari Tuhan ini kepada kamu sekaliannya, maka kamu yang mempunyai akal (‘aqil) akan bersatu dengan yang mengatakan Kalam Tuhan: “KATAKAN, DIA ALLAH ESA”.

    Dan aku telah mengatakan Kalam Tuhan ini dengan tidak memandang status kehidupan sosial, budaya, negara bahkan agama. Semoga kamu sekaliannya mau aku ajak bersatu, sehingga cinta kasih dan kedamaian tersebar keseluruh penjuru dunia. Atau jika kamu enggan dengan segala alasan maka ajaklah aku bersatu dengan kamu sehingga cinta kasih dan kedamaian tetap tersebar keseluruh penjuru dunia.

    dariku untuk umat manusia dimuka bumi ini.

    Oleh : MUHAMMAD RASULULLAH

    http://www.hariyanto27.wordpress.com

  4. Ya, memang betul bahawa kebangkitan bangsa Melayu atau Malayu atau Malai atau Malay akan bermula tidak berapa lama lagi. Ia akan mengembalikan kegemilangan bangsa ini di zaman pra sejarah. Ajaran Melayu/Malayu/Malai/Malay yang bernama “Malaiyana Mulayanam” (Ajaran Malayu/Malai Mula Ajaran – The Root of All Knowledge) mengandungi 173 buah kitab yang diwujudkan oleh Mahasiddha Svayana lebih 790,000 tahun dahulu di Buwana Svarnabhumi Tanah Sunda (Alam Melayu/Malayu/Malai/Malay). Salah sebuah kitab itu bernama, “Malaiyavahasarahsarahsiyahannamvahasapulatsyaviramaningrattanam” (memang panjang namanya) mengajarkan tentang budi pekerti dan mengenal diri.
    Apabila berlaku malapetaka dahsyat letusan Gunung Batara Guru di Sumatera (kawahnya menjadi Danau Toba dan puncaknya menjadi Pulau Samosir), super tsunami dan kecairan sebahagian ais di Kutub Selatan dan Kutub Utara, sebahagian daratan Alam Melayu/Malai tenggelam ke dalam laut – yang kini menjadi Laut China Selatan, Laut Jawa, Laut Sulu dan Teluk Siam). Bangsa Melayu/Malayu/Malai berpecah menjadi suku-suku, seperti Jawa, Bugis, Sunda, Minang, Batak, Iban, Kadazandusun, Filipino, Khmer dan lain-lain yang menetap di berbagai tempat di Alam Melayu, Sri Lanka, Myanmar, Thailand, Vietnam, Kampuchea, Laos, Hong Kong, Taiwan, Polynesia, Melanesia dan Hawaii. Bangsa Melayu atau Malai berpecah lagi bila masuk agama-agama Hindu dan Buddha di Alam Melayu/Malai di mana raja-raja, pembesar dan rakyat memeluk agama tersebut. Identiti Melayu menjadi kabur. Selepas itu masuk pula agama Islam di mana raja-raja, pembesar dan rakyat pun memeluk agama tersebut. Identiti Melayu menjadi bertambah pudar. Kemudian masuk pula penjajah Barat dan agama Kristian di mana terdapat orang Melayu/Malayu (Filipino, Batak, Iban, Kadazandusun, dll) memeluk agama tersebut. Penjajah Barat telah memecahkan bangsa Melayu/Malai kepada negara-negara, seperti Indonesia, Malaysia, Brunai, Singapura, Sri Lanka, Myanmar, Filipina, Thailand, Vietnam, Laos, Kampuchea, Hong Kong dan Taiwan. Hilang teruslah identiti Melayu/Malai. Mujurlah ada segelintir orang Melayu/Malai yang sedar tentang kehebatan dan kesaktian nenek moyang (leluhur) bagi menegakkan kembali tamadun Melayu/Malai dan menjadikan bangsa Melayu/Malai sebagai kuasa dunia. Kini, lebih 300 juta orang Melayu/Malai boleh menjadi kuasa dunia dengan syarat mereka mengenepikan fahaman agama, politik, negara, negeri, propinsi dan suku, dan balik kepada penyatuan seperti di zaman leluhur bangsa Melayu/Malai itu. Baca blog saya: drilyasharunmalaysia.blogspot.com

  5. Ad Daulatul Islamiyah Melayu
    Khilafah Islam Akhir Zaman

    Kami mengundang Kaum Mukminin-Mukminat
    Dari seluruh Dunia untuk bergabung bersama kami
    Menjadi Tentara Islam The Man from The East of Imam Mahdi
    as A New World Religion Bangsa Islam Akhir Zaman.

    Kami mengundang Anda Menjadi Bagian Bangsa Islam berdasar Aqidah Islam
    Bukan Menjadi bagian dari Bangsa-bangsa berdasarkan Daerah

    Kunjungi Undangan kami Kehadiran anda kami tunggu di
    di http://dimelayu.com.nu

Tinggalkan Balasan

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s