Wahai Tuhan

Syair yang saya ambil dari nasyid lama:

Tuhan, terimalah ibadahku yang tidak sempurna
Ia serba kekurangan dan banyak cacat celanya
Tapi apakah daya ini yang kumampu mempersembahkannya kepadaMu

Telah kucoba sepenuh hati tapi masih tidak mampu sempurna
Aku harap dengan rahmatMu terima juga ibadahku
Aku tetap tidak jemu kuteruskan walau tidak meningkat
Aku tetap istiqomah

Kasihanilah aku wahai Tuhan
Hamba yang lemah ini, pengampunanmu yang kuharapkan
Siapa lagi yang akan membelaku kalau Engkau tidak membelaku

Aku kan hambaMu juga
Aku ciptaanMu juga
Kalau Engkau selamatkan Engkau tidak akan rugi
KebesaranMu akan tetap sempurna
Ampunilah wahai Tuhan segala dosaku

One thought on “Wahai Tuhan

Tinggalkan Balasan

